Translate

Friday 20 January 2012

Mimpi, Nyamuk dan Momok

Gua terbangun dari tidur. Lebih kurang 10 minit yang lepas. Gua mimpi momok! Gila betul, gua dah basuh dah kaki sebelum tidur tadi, doa pun gua dah baca juga. Entah momok jenis apa masuk dalam mimpi orang yang dah baca doa ni. Gua syak, momok yang dah senior ni. Tu pasal dia berani juga walaupun gua dah baca doa.
Memang gua lelaki sejati, panjat pokok rambutan tak guna tangga pun. Belah durian guna sudu je, tapi bila mimpi pasal momok, bergetar juga saraf lelaki sejati gua ni. Berpeluh juga la masa gua bangun dari tidur tadi. Tengah gua mengurut dada, nyamuk pulak buat hal. Terbang lepas tu hinggap dekat pipi gua. Nak makan darah gua la tu kerjanya, takde kerja lain.
Gua pun pergi ke dapur, ambik biskut cap ping pong. Gua hancur-hancurkan letak dalam pinggan. Lepas tu gua letak pinggan tu dekat tepi tilam gua. Dengan harapan, nyamuk-nyamuk tu makan la biskut tu nanti, takde la asyik nak makan gua je. Selesai pasal nyamuk, ketakukat gua datang balik. Gua pun berfikir lagi, setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.
Gua pun menyanyi lagu semboyan telah berbunyi, biar ada semangat patriotik dalam diri gua ni. Biar gua jadi berani sikit. Mata gua pun dah berat ni, walau apapun gua kena tidur juga ni. Gua dah buat keputusan, tidur dekat luar. Mesti momok tu pelik, tengok gua dah takde dalam bilik. Tak dapat la dia nak masuk dalam mimpi gua lagi. Boleh la gua mimpi Maya Karin, sama-sama berlakon dalam cerita Ombak Rindu. Kah kah kah.

4 comments:

  1. patot la mimpi momok,haritu curik limau kt tmpt cina semayang..ish3..:p

    ReplyDelete
  2. tu lah lain kali jangan lupa baca doa sblum tido.huhu

    ReplyDelete
  3. haha.. klakar.. dpt mimpi mcm tu sbb momok tu nak ngayat awak tu.. pesal takut?.. mmg rupa hantu menakutkan.. haha

    ReplyDelete
  4. nanti pakai bj merah bila nak tido..hantu takut nak dtg kacau power ranges merah haha

    ReplyDelete